donderdag 12 april 2012

De eerste steekjes zijn gemaakt

Omdat ik de laatste maand 2 grote borduurwerken heb afgemaakt, mocht ik van mezelf nu beginnen aan Maggie the Messmaker. Afgelopen zondag alles tevoorschijn gehaald, het patroon eens grondig bestudeerd en daarna begonnen.
Het is met het borduren wel opletten, de ene keer moeten er kruisjes gemaakt worden en dan weer halve kruisjes. De ene keer met 2 draadjes, dan weer met drie draadjes of met 2 verschillende kleuren draad. Ik ben dus al een paar keer de fout in gegaan en moest dus weer uithalen.
update 12-04-2012

In de blogrol links heb ik een foto geplaatst hoe het borduurwerk er uiteindelijk moet gaan uitzien.

Nog een fijne avond.


12 opmerkingen:

  1. oh tineke ziet er fantastisch uit maar wat lijkt het me moeilijk,had al moeite met mijn paasborduur maar als ik dit zie is dat van mij niets hiermee vergeleken nou ben benieuwd naar je vorderingen en iets nieuws is wel altijd weer leuk gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is dus weer een groot en langdurig project. Maar het is wel heel erg mooi. Wat zeg ik.......prachtig.

    groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er nu al geweldig mooi uit, knap hoor!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleuren, ben zeer benieuwd naar de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, dat is die leuke die je mee had op de bloggerdag en tja uithalen praat me er niet van vandaag was bij mij een echt uithaaldagje grrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig Tineke, veel borduurplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een heel geinige afbeelding (maar wat een werk!)
    Ik wens je heel veel plezier en succes met borduren, ik doe het je niet na!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat kan alleen maar een pakket van Dimensions zijn! Ik maakte eens een kerstman van hun. ZO mooi, maar ZO veel gepriegel met 2 kleuren in de naald en zo. Ik beloofde nooit meer Dimensions te maken.En toen zocht ik een wolf voor een vriendin.Je raadt het al. Gelukkig zul je worden beloond met een prachtig resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die is mooi! Ja, lastig met al die verschillende steken en draden. Maar het lijkt me een fantastisch borduurwerk, juist door alle afwisseling. Veel plezier met borduren!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel borduurplezier aan dit werk, ben erg benieuwt hoe deze gaat groeien.

    gr Elisabeth
    http://kostbaar.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben er nog niet aan begonnen, maar het lokt vreselijk,
    heel veel succes ermee Tineke,
    groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen