dinsdag 20 januari 2015

Voorbereiding workshop en stofjes gekregen

Komende vrijdag ga ik een hele dag een workshop volgen voor het maken van een ronde Bargello quilt.
Voor het zover is, heb ik eerst huiswerk gemaakt, natuurlijks stofjes kopen, tien verschillende kleuren, van heel licht naar heel donker, deze heb ik gekozen:


Verder moeten er van deze stofjes stroken gesneden worden van vier centimeter breed en 35-36 centimeter lang:


Nu is het dus wachten tot vrijdag, ik heb er erg veel zin in.

Vorige week stond mijn buurvrouw Elly (klik) op de stoep met een tas vol met batikstofjes die ze niet gebruikt. Kijk, dit zat er allemaal in:


In het echt zijn de kleuren nog veel mooier. Wat ik ermee ga doen? Ik denk een tas maken, zodat ik in het vervolg alle quiltspulletjes daarin kan meenemen. Als jullie nog ideeën hebben waar ik leuke patronen kan vinden, dan hoor ik het graag.
Ook zat er nog een pakketje met stroken in samen met een patroon om een quiltje te maken:


Voorlopig hoef ik me dus niet te vervelen, niet dat ik daar bang voor was.

Nog een fijne dag

7 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, die batikstoffen! Veel plezier op de cursus en een fijne dag, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn dit mooie batikstoffen, veel plezier ermee.
    Naar je workshop ben ik erg benieuwd.
    Fijne dag.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kleurverloop in je stofjes voor de workshop, en de voorpret is ook al leuk hè...
    Maar ook die batikstoffen zijn prachtig. Wat een bofkont ben je met zo'n buurvrouw!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een cadeau joh! Geweldig, al die batikstofjes.
    (kan je mij je mailadres sturen via het contactformulier op mijn blog?)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil ook wel zo'n buurvrouw, wat een mooie batikstofjes! Veel plezier op de cursus, benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie stofjes heb je uitgekozen voor de workshop. Ik ben heel benieuwd hoe het er uit zal gaan zien.
    Lieve buurvrouw heb jij om jou al die mooie stofjes cadeau te doen. Die stofjes leveren vast weer veel creatieve inspiratie op ...
    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie stofjes allemaal! Ik ben nu al benieuwd naar de creaties waar ze in gaan veranderen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen