zondag 27 september 2015

Optische illusie

Gisteren heb ik hier zo'n leuke workshop gedaan, nl. Tumbling Blocks.
De workshop werd gegeven door Heleen Pinkster, bekend van de vele mooie foundationpiecing patronen. Ook was zij mijn docente van de vervolgcursus quilten een aantal jaren geleden.
Tijdens de workshop werd het maken van de tumbling blocks uitgelegd en natuurlijk zijn we zelf ook aan de slag gegaan met het patroon en de stofjes.
Toen ik naar huis ging had ik het eerste blokje in elkaar en thuis heb ik er nog 2 bij gemaakt:


Vanmorgen heb ik ook nog een paar blokken van het basis patroontje gemaakt, dat gaat wel heel snel:

Het lijken zo echte kubussen toch?

Hieronder nog een foto van alle blokken tot nu toe:


Voorlopig ga ik nog even door met het maken van deze en andere blokken die ook op het voorbeeldblad stonden, want dit is wel weer erg leuk om te doen.

Nog een fijn weekend

10 opmerkingen:

  1. Leuk, blokkentorens van stof bouwen! Ik heb daar wel eens een heel mooie quilt mee gezien, jouw werk zal vast ook prachtig worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, je ontkomt er niet aan om daar blokken in te zien. Leuk hoe je zo'n effect weet te bereiken met deze lapjes.

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er erg leuk uit zeg.Succes verder.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk he die babyblocks, ben heel benieuwd hoe die gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn echt 3 dimensionale blokken, erg mooi hoor !!!
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk deze blokjes.... soms kijk je ernaar en zet het je op het verkeerde been...... Ben benieuwd hoe het verder wordt.... veel steekjesplezier!
    Herfstige steekjesgroetjes van huis tot huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Enig!!!! Wat een mooi effect. Je gebruikt ook mooie blauwe kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend wat een mooi effect die blokken...................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blokjes, die illusies blijven toch prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit zal leuk zijn om te doen zeg! Ik moest direkt aan Esscher denken. Veel plezier met het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen